ACR9 / Lightroom 6 – HDR, Панорами та інші смаколики для пейзажиста

В одному з записів раніше я розповідав, як я комбіную файли з різною експозицією, щоб “влізти” в діапазон, коли в кадрі великий перепад яскравості. На днях розробники Adobe запропонували ще один варіант, одразу в Photoshop (Camera RAW) та Lightroom, для тих, хто знімає в RAW-форматі. І хоча досвіду використання цього способу в мене не так багато, перші враження доволі позитивні. Тому вирішив в двох словах розповісти, що ж такого нового з’явилося, що могло б бути корисним для пейзажного фотографа.

По-перше, це новий спосіб отримання HDR. В Camera RAW це виглядає доволі просто – відкриваємо декілька кадрів з різними експозиціями:

Далі виділяємо усі фото і в маленькій менюшці біля Filmstrip обираємо Merge to HDR:

Далі з’явиться доволі аскетичне вікно налаштувань з попереднім переглядом:

Коротко пройдемось, що кожне з них означає.

a) Align images – цю галочку варто відмітити, якщо ви фотографували різні експозиції “з рук” (не зі штатива). Тоді програма спочатку спробує усунути зміщення і вирівняти кадри між собою.

b) Auto tone – фотошоп спробує самостійно задати початкові налаштування результуючого кадру, оптимізуючи використання діапазону. По суті, це еквівалентно створенню HDR без цієї галочки, а потім натиснути Auto в конверторі. Варто зауважити, що навіть відмітивши цю галочку, потім є повна свобода змінити налаштування, як заманеться.

c) Deghost – програма спробує розпізнати рух об’єктів на різних кадрах і прибрати зміщення. Є чотири рівні. Працює ця опція не ідеально, в мене не на всіх кадрах розпізнала. Але старалася 🙂 Show overlay – показує візуально, до яких ділянок кадра застосували Deghost.

Тепер, обравши потрібні налаштування, можна натискати Merge… і що ж ми отримаєм в результаті? Отут починається найсмачніше. Результатом буде цифровий негатив, він же DNG-файл. По суті це є еквівалент наших RAW-файлів, але тепер він міститиме у собі весь діапазон. Далі з ним можна працювати, як завгодно – міняти баланс білого, задавати профілі, застосовувати градієнтні фільтри. Все це якісно відрізняє нову функцію від того HDR, який в фотошопі був раніше. Результат є кращим, і можливості впливу на нього набагато зручніші та передбачуваніші.

Нехитрі маніпуляції з DNG-файлом, і ось :)

Нехитрі маніпуляції з DNG-файлом, і ось 🙂

Щодо якості, вона очевидно краща, ніж спробувати все потягнути з одного файла:

Деталі в тінях - спроба витягнути все з одного кадра. Єдиний кадр, який містив мінімально необхідну кількість деталей для всіх частин сцени - найтемніший.

Деталі в тінях – спроба витягнути все з одного кадра. Єдиний кадр, який містив мінімально необхідну кількість деталей для всіх частин сцени – найтемніший.

Деталі в тінях (HDR)

Деталі в тінях (HDR)

Деякі джерела в інтернеті пропонують використовувати мінімальну кількість файлів – два (найтемніший і найсвітліший). Мовляв, цього достатньо і загалом на результат не впливає цей середній кадр, натомість може вводити програму в оману тими об’єктами, які рухаються. На ділі це часто справедливо, але деякі з моїх спроб давали кращий результат саме з трьома кадрами, з двох програма примудрялася “придумувати” зайві шуми.

Аналогічна функція HDR є і в Lightroom:

Merge to HDR в Lightroom 6

Merge to HDR в Lightroom 6

Алгоритм дій той самий – вибрати декілька RAW-файлів, натиснути на них праву кнопку миші, обрати в меню Photo Merge > HDR. Далі працює абсолютно так само.

Спостережливий читач помітив також опцію Merge to Panorama. Ця команда створює панорами з RAW-файлів. Зі смачного, результуюча панорама – це знову DNG! Це дійсно обіцяє спростити процес роботи з панорамами, знову ж таки – більше простих і очевидних засобів обробки. Щоправда, в мене на комп’ютері процес об’єднання кількох кадрів у панораму відбувався ну просто непристойно довго.

Ще корисна річ для пейзажного фотографа – можливість підредаговувати маски градієнтних та кругових фільтрів. Здається, це вже було в попередній Camera RAW, але в Lightroom це наче новинка. Суть в тому, що промалювавши градієнтний фільтр поверх свого RAW файла, далі можна той же фільтр “довести до розуму” більш точно пензликом.

Маску можна як розширити, так і зменшити.

Маску можна як розширити, так і зменшити.

Звичайно, це не всі нововведення Lightroom 6, та й Photoshop став кращим не лише описаним вище. Lightroom, наприклад, навчився дуже багато що робити з обличчям людей – розпізнавати, каталогізувати тощо. Проте саме наведені вище новинки обіцяють стати в нагоді пейзажному фотографові. А чи приживуться замість “накатаної” схеми – дасться чути 🙂

PS Після оновлення Lightroom в мене він перестав запускатися. З’являлась заставка на долі секунди і зникала. Жодні переінсталяції та перезапуски комп’ютера не допомагали. Проблема вирішилася заходом в Preferences програми Creative Cloud, вилоговуванням з мого облікового запису Adobe, і заходом знову.

© Sasha Bystrikov 2015

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s